Selasa, 26 Agustus 2014

r brott mot d

Fram till 2000 de kanadensiska lagar om fax reklam var inte enhetliga i hela landet. Det tillämpas på vissa leverantörer men inte till alla. Även före detta var det inte kundvänligt; Det var väldigt förvirrande för den genomsnittlige konsumenten att förstå vad reglerna var. När denna nya generaliserad regeln kom ner fanns det också ett beslut att säga vad de kallar timmar kan vara för riktiga samtalstider. Beslutet togs hänsyn till varje områden tidszon.

Oönskad reklam fax inte verkställas eller straffas av regeringen. De verkställs och straffas genom media bäraren. De nationella regler som har satts upp är en överenskommelse som nåddes via kommissionären för CRTC och de olika telekomtjänster i landet.

Om en person vill inte ha deras faxnummer kontaktas för fax reklam de får ställa sig på en lista frivilligt gör-inte-samtal. Deras antal kommer att finnas kvar på listan för en period på tre år. Under den tid som deras antal är med på listan företagen inte kalla dem ur val. Om de väljer att kalla en person som är med på listan för brott mot detta kan inte verkställas enligt lag ändå. Det innebär att om en person känner att de har kränkts av företaget då de inte kan stämma. Den gör-inte-valslistan är mer som en informell överenskommelse än ett verkligt strikt lagstiftning.

Om en konsument tar emot dessa annonser fax och de inte längre vill vara, kan de se fax reklam för ett sätt att kontakta företaget för att låta dem veta att de inte längre vill bli kontaktad.

Reklam Fax kan vara ett underbart verktyg för att hjälpa alla företag att få fler kunder. Men kunder föredrar att behandlas med respekt. Om de inte är nöjda och känner att de håller på att besväras av ett företag i någon typ av sätt att de inte kommer att vara så vänlig att spendera sina pengar där. Genom fax reklam en solid affärsrelation kan antingen bildas eller förstöras beroende på hur väl kunden behandlas genom den. Det är bäst för alla företag att missbruka medieformer som de har på sina fingertoppar. Genom att följa de allmänna regler och riktlinjer som anges av de krafter som ett företag kommer att skildra bilden av en ansvarsfull integritet baserat företag som värderar sina kunder.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar