Selasa, 26 Agustus 2014

Produktplacering

Förmodligen inte, åtminstone inte inom den närmaste framtiden, men det börjar få en hel del uppmärksamhet från de företag som har resurser att investera i det. Med TiVo erbjuda konsumenterna möjlighet att eliminera reklamfilmer, har annonsörerna tvungna att ta till mer kreativa sätt att nå sin målgrupp. Staples drog fördel av detta med skrivbordet lärling har Home Depot gjort det på TLC: s Trading Spaces, och Audi A8 uppnådde en fantastisk exponeringsgrad i Transporter 2 filmtrailer. Så hur ny är denna idé om produktplacering? Det är inte nytt alls egentligen. Det är allmänt känt i branschen att produkten lanserades Hershy s Reeses Pieces var hoppa igång genom produktplacering i ET Extra-Terrestrial, men det går tillbaka ännu längre än så - Mobil olja som används den i en 1949-film med Harpo Marx kallade Kärlek lycklig. Produktplacering är väl utanför budgeten för de flesta företag, men om du tänka kreativt, kan du hitta sätt att använda småskalig produktplacering till din fördel. En sportdryck tillverkaren kan ge gratis produkter till en upp och kommande idrottsman, ett möbelföretag skulle kunna låna ut sina möbler för uppsättningen av en oberoende film eller ett klädföretag kan erbjuda sina kläder för en musikvideo. Vad kan ditt företag göra?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar